luni, 29 aprilie 2013

Patru gânduri

În weekend am fost iarăși off-grid. Fără telefon, fără facebook, fără televizor. Între Hășmașii Mare și Negru, pe-un drum leneș de căruță. Atât de subversiv încât n-am numărat mai mult de doișpe kilometri într-o oră. Suficienți să ajungem la destinație, unde ne așteptau doi oameni faini, doi copii buni, un cal, un câine și-o pisica de pădure (de pădure norvegiană, but still). Și dealuri cât vezi cu ochii. De-alea de transhumanță :)

La drum gard, înauntru trei case fiecare cu alt gard împrejur. Gardu' mare e pentru animale, 'ăl mic pentru oameni. Fiecare dintre cele trei case e în alt județ. Tanti Suzana e în Harghita, fiica-sa în Bacău și gazdele noastre în Neamț. În curțile mari, vaci și cai cu mânji. În curțile mici, jucării și biciclete. Femeile de-acolo nu ajung să nască la spital și e bine așa. 

Am aruncat pietre rotunde in Bicăjel, apoi am urcat alergând dealul din spatele padocului până la fânar. Am băut beri, am jucat remi, am râs și dimineață am purces la înca un rând de aruncat pietre, alergat pisici, băgat nisip în galoși. La plecare, banchetele din spate erau ostenite, cu șepcile pe ochi și capu-ntr-o parte.

Construcția casei noastre e pe repede-nainte. Dacă pe vremuri închideam cârciumile, acum închidem Dedemanu' și Hornbachu' și alte DIY-uri. Suntem în grafic pentru mutare la mijlocul lui iulie. Până atunci luăm o mie de decizii pe zi, jonglam cu instalații electrice și de apă - haos maxim și stres pe măsură.

Suntem in săptămâna mare și ne pregătim de următoarea excursie. Mai mult aer înseamnă mai puțin timp pentru ordine, curățenie, mâncare și tot ce ține de indoor. Un compromis care îmi surâde și pe care îl îmbrățișez țopăind. Provizoratul închiriatului ia forme acute de dezmăț organizatoric, mă tachinează de prin rafturile de pantofi si haine, din cutiile cu jucării, din dulapurile cu oale și tigăi. Nu, nu fac curățenie de Paști! Aștept să le orânduiesc dincolo optim, funcțional și mai ales în afara cătării soacrei.

Nu pot să scriu mai des de-atât oricât mi-aș propune. N-am timp și când am îl umplu repede cu inutil plăcut. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu