marți, 5 august 2014

Ritual si rutina cosmetica

Aseara am primit revistele glossy la care m-am abonat intr-un moment de mare feminitate :). Imi place sa le rasfoiesc seara pentru ca sunt usoare, o alternativa perfecta la Facebook. In plus, o data la doua luni chiar invat cate ceva; luna asta e cu mult sport (inot, jogging, yoga, de ce, cand, cum, cu cine, etc.), cu sport fashion, cu un articol despre capitalul erotic (subiect tabu, insa din ce in ce mai greu de ignorat) si multe multe cosmetice: creme, proceduri, gadgeturi.

Asta mi-a amintit de obsesia mea dintotdeauna pentru ingrijirea tenului; oricat de tarziu sau devreme, oricat de obosita si oricat de neplacut pare si este, cred ca nu am sarit peste ritualul curatarii si hidratarii tenului inainte de culcare de mai mult de zece ori in ultimii douazeci de ani. Nu sunt excesiv de constiincioasa de fel, dar m-a motivat/speriat alternativa unui ten imbatranit prematur. Admit ca am primit bucuroasa un material genetic sanatos, de care am abuzat in rastimpuri cu un regim de viata liberal - tigari, alcool, nesomn - si l-am rasplatit in alte timpuri cu detox-uri, miscare multa si rasfaturi cosmetice si mancand relativ sanatos dintotdeauna. Rezultatul e fericit pana acum si cum cautarea celei mai bune solutii pentru un atare rezultat a costat niste timp si energie, am zis sa fac un rezumat, poate o mai fi cuiva de folos :)

Cosmeticele sunt culori (make-up) sau de ingrijire. Cele de ingrijire se inscriu oriunde intre foarte scumpe si vegan, unde la foarte scumpe as incadra Intraceuticals, La Prairie, La Mer (desi sunt convinsa ca exista si mult mai scumpe) urmate de gama ceva mai accesibila Estee Lauder, Lancome, Paula's Choice si in cele din urma produsele vegane care pot fi obtinute acasa sau cumparate din surse specializate (in general online, din zona bio/eco). Ar mai fi produsele de salon, gen Epicurien, Sundari, etc, despre care insa e greu de povestit avand in vedere ca intreaga experienta te face ceva mai putin obiectiv: de cate ori am parte de un masaj, ma gandesc ca e priceless si fiecare ultim masaj bun e cel mai bun pe care l-am avut vreodata - scurta memorie epidermica...

Dupa lungi cautari, incercari, cercetari, am ajuns la urmatoarea formula de succes (ma rezum la produsele cosmetice clasice, existente in piata):
- saptamanal:
1. Kose - Medicated seikisho mask - o masca neagra, paradoxal de albire. Se aplica pe toata fata mai putin ochi si gura, se usuca in cam 15-20 minute si se desprinde intreaga (peel off); extrage punctele negre si epileaza puful, lasand in urma un ten curat, mai alb. Eu o aplic dupa baie, o folosesc de 4-5 ani si mi se pare extrem de eficienta de fiecare data.


2. Shiseido Benefiance eye mask - datorita retinolului, imediat dupa aplicare, ridurile de expresie sunt masiv estopate, efect care dureaza 1-2 zile.


- zilnic:
Dimineata folosesc lotiune tonica si crema de zi, fie Intraceuticals (ultimele doze si ma bucur ca se termina pentru ca in afara de prezentare, nu mi s-a parut nimic special), fie Guerlain Midnight Secret (pentru diminetile sifonate; contine antioxidanti puternici si miroase vag a trandafiri), fie Creme de La Mer (mai putin vara, fiind extrem de onctuasa). Folosesc La Mer de noua ani si in ciuda pretului exorbitant, ma bucur de fiecare data de textura si efectul reparator. Arata si miroase ca Nivea, dar contine niste alge cu prorietati putenic cicatrizante. De fiecare data cand am un por iritat/inceput de acnee folosesc La Mer asa cum scrie in prospect: incalzesti in palme prin frecare si continui masajul local, pana la absorbtia completa. Placebo sau nu, nu reusesc sa renunt la borcanul alb pretios :)



Pentru ochi, prefer Shiseido Benefiance WrinkleResist 24 sau Givenchy Soin Noir Yeux, un gel negru foarte eficient pentru hidratate si iluminare (inca un paradox).


De cativa ani, folosesc crema pigmentata (tinted moisturizer) sau fond de ten (fluid, de preferinta pe baza de apa; imi place foarte mult Chanel Vitalumiere Aqua) cu factor de protectie peste 15. Am citit undeva ca ar fi necesar de SPF minim 25, insa la munte soarele se arata mai rar deloc :)


Ritualul de seara e ceva mai complex, dar ma bucur de fiecare etapa pentru ca stiu ca rezultatele apar peste noapte :).

Intai ma demachiez cu Clarisonic - jur ca nu stiu cum am putut trai fara el pana acum sapte ani, dar stiu ca ma bucur teribil ca mai nou exista la Sephora si ca imi voi putea face refill la periute - si gel demachiant Yves Rocher Hydra Vegetal. Daca ai avea buget pentru un singur produs cosmetic de cursa lunga, recomand cu tot dragul Clarisonic sau macar un dispozitiv similar. Avand in vedere ca l-am folosit de peste 2500 ori si nu m-a tradat niciodata, mi se pare cea mai buna investitie intr-un gadget beauty.



Pentru dinti folosesc tot de niste ani, Philips Sonicare Whitening; dupa doua luni, am ajuns fara tratamente de albire la cea mai deschisa nuanta naturala, B1. Folosesc si ata dentara dar mi se pare extraordinar ce face Philips AirFloss: ma simt ca dupa un detartraj profesional in fiecare seara.

Seara, la indemnul printesei folosesc cu placere si rezultate bune Paula's Choice: Skin Perfecting 8% AHA Gel Exfoliant si Skin Recovery Super Antioxidant Concentrate Serum with Retinol pe care le aplic cu Opal, un alt gadget absolut fabulos, pe care l-am achizitionat de cateva luni si pe care il abuzez zilnic cu mare bucurie.


Cam atat despre ingrijire. Sper ca are sens cumva pentru inca cineva :)

2 comentarii:

  1. Superb! Acum vreau si un post despre ingrijirea parului. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu cat de experta sunt - inca nu m-am vopsit, ma spal pe cap o data pe saptamana (iarna) si o data la 4-5 zile vara si imi cade parul de cand l-am intarcat pe mezin. Dar o sa incerc :)

      Ștergere