joi, 28 august 2014

Shopping like there's no tomorrow

Autodenunt: in ultimele luni am exagerat cu cumparaturile: pantofi, genti, pulovere, accesorii, carti! Din fericire(?), Brasovul e extrem de provincial in privinta centrelor de shopping asa ca pofta mea de consumerism s-a manifestat partial in magazine si masiv in online.

De pilda, de cand Zara si-a deschis casele de marcat virtuale, adica de vreo doua luni maxim, am primit trei pachete, toate perfecte, delicioase, mult asteptate. Modul de ambalare, prezentare, livrare este impecabil. Minimalist, functional, estetic. Cred ca asta e un fel de razbunare pentru frustrarile din Varsovia circa 2001, atunci cand am facut window shopping de-a lungul unui bulevard, culminand cu Zara (primul magazin Z din istoria de client ultra fidel), in care m-a impins sefa mea de-atunci (mare consumatoare de bun gust, altminteri o doamna ambigua :) desi nu aveam mai mult de 10 Euro sau echivalent.


Apoi am cumparat vreo douazeci de mingi/figurine/margele de argint de la Soufeel; jumatate din ele sunt in tranzit, sunt nerabdatoare sa imi intregesc comoara zanganitoare. Asta dupa ce la sfarsitul vacantei din iunie, imi achizitionasem o bratara Pandora pe care nu am reusit sa o populez pentru ca talismanele lor mi se par ridicol de scumpe. Soufeel sunt ok, extrem de bine lucrate, sunt cam un sfert sau chiar mai putin din pretul Pandorei, serviciile online sunt excelente, singurul dezavantaj este ca nu au filet pe interior, dar am vreo doua-trei cu filet pe care le folosesc drept opritoare. Deci recomand.

Ca in fiecare sezon de reduceri, am abuzat de Stefanel: esarfa de in si pardesiu bleumarin, frumos, clasic, timeless zic. Colectia de toamna-iarna mi se pare austera, in bordeaux, bleumarin si gri. Am vazut insa o bluza de matase cu pliseuri fata-spate foarte foarte chic. Sa vedem daca rezista pana in ianuarie/februarie cand e urmatoarea oportunitate :)

In plus, am intrat in toate librariile, de mai multe ori pe zi chiar. Am o pofta de lectura invers proportionala cu timpul disponibil pentru orice activitate boema. La Humanitas am zabovit mai mult. E atat de frumoasa libraria asta incat as putea sa locuiesc o vreme acolo. Aseara, cu doua carti in geanta (Ana Barton si Petronela Rotar), prin curtea Bisericii Negre, ma gandeam de sub umbrela la teme grele gen inceput si sfarsit. Strazile erau lacuite de ploaie si zeci de lumini curgeau inaintea masinilor, ca intr-o fotografie cu expunere prelunga.

Iubesc orasul asta si libertatea de a respira viata din el. Nu stiu daca excesele recente sunt vreo terapie antidepresiva, vreo vanitate nemangaiata, raspunsul docil la discounturile vulgare de toamna sau cel mai probabil un amestec expert din toate. Ma bucur insa de fiecare achizitie si am cate o istorie in urma fiecareia, asa ca daca restul a fost impuls nesabuit, raman cu povestea.

8 comentarii:

  1. Buna. Ma bucur ca am dat peste blogul tau , imi doream de mult sa comand de la soufeel si nu gaseam pe nimeni in Romania care sa fi facut -o. Spui ca o parte din margelute sunt pe drum, asta inseamna ca ai primit deja o comanda? Cat a durat? O tipa din UK scria pe net ca a durat peste o luna...
    Multumesc frumos, spor la cumparaturi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, am primit deja o comanda, a ajuns in 15-20 zile, frumos ambalate. pachetul a fost marcat cu valoare de 10 Euro si nu am platit taxe. asta s-ar putea sa nu fie relevant pentru tine dar poate fi important pentru Romania :) margelutzele sunt comparabile calitativ cu Pandora.

      Ștergere
    2. Buna, mi-am comandat si eu ceva de la ei si imi fac griji in legatura cu vama pentru produsele din China. Tu ai avut probleme? Multumesc mult, Oana

      Ștergere
    3. Nu, cu Soufeel nu; ei declara 10 Euro si sub 10 Euro nu se plateste TVA. Am avut probleme cu alte pachete din China fara factura, unde e discutabila valoarea. Uneori se cer induplecati cu cash fara chitanta, alteori se incapataneaza sa ceara documente. Succes!

      Ștergere
  2. cea de-a doua comanda a ajuns si ea in acelasi interval de timp. succes deplin :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua!
    As avea nevoie si eu de o lamurire vis-a-vis de produsele Soufeel.
    Am facut o comanda in 27.09.2014, si nu am primit nici un mail de confirmare in legatura cu comanda, dar banii din cont au fost "sustrasi".
    Monia, tu ai primit vreun mail de la ei?
    Merci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am primit imediat dupa comanda. Cauta in spam si daca nu gasesti acolo, verifica pe site sa vezi daca in contul tau sunt comenzi procesate (my orders). Poti sa le si scrii, sunt amabili.

      Ștergere
    2. Buna ziua!
      Am si eu aceeasi problema care a avut-o si Roxana Crisan!
      Ai primit cumva comanda pana la urma Roxana?
      Multumesc mult!

      Ștergere