marți, 2 mai 2023

Parfumul ambiental al Hotelului “Negresco”

Redau mai jos o parte din întrebările la care am răspuns în legătură cu proiectul final al masterului pe care îl susțin în Franța. A fost o bucurie să rememorez drumul pe care am plecat, ca visătoare profesionistă. 

[....] De unde până unde interesul pentru fragranțe?


Anii recenți au fost provocatori pentru toată lumea. Când a început pandemia eram deja înscrisă la Psihologie și asta m-a ajutat să îmi reevaluez prezentul și să găsesc un fir roșu al valorilor, viselor și posibilităților mele, printre care s-a numărat și această fantezie a unui timp petrecut învățând limbajul parfumurilor, în capitala parfumurilor.
Sunt îndrăgostită dintotdeauna de felul în care francezii sărbătoresc întâlnirea Mediteranei cu Alpii. Trăiesc o bucurie autentică în fața arhitecturii din Nice, în muzeele Chagall, Renoir, Matisse, Picasso, în gastronomia desfășurată în toate cetățile-bijuterie, în festivalul de jazz din Juan-les-Pins și în lanurile de tuberoze, iasomie și Rosa Centifolia din Grasse.

În ultimul deceniu, mi-am petrecut aproape în fiecare an un weekend lung de toamnă, absorbind prin toți porii această experiență profund senzorială. Acest „obicei” a culminat acum doi ani cu o tabără de artă abstractă, unde am participat printre altele la un atelier de parfumerie susținut la Studio Galimard din Grasse. Am creat atunci un „parfum-umbră”, cu note de tabac, vetiver, lavandă sălbatică, santal și piele, în amintirea primului meu parfum din adolescență, care îmi atinge încă un întreg registru de emoții.

Asta a fost picătura care te-a dus la următorul nivel…?

Da, după experiența de parfumier amator, am aplicat la un program de Master în managementul și marketingul Parfumurilor și Aromelor din cadrul Universității Côte d’Azur care selectează în fiecare an până la zece masteranzi la secțiunea marketing și management și tot atâția la secțiunea știință unde se pune mai mult accentul pe chimie și laborator.

Candidatura a constat într-un dosar în care au contat recomandările profesorilor pe care i-am avut în SUA la MBA, cât și experiența profesională și eseul în care îmi motivam intenția de a urma acest program. A urmat apoi interviul cu directorii programului și am primit decizia favorabilă pe 1 iunie, coincidență pe care am dedicat-o copilului mei interior, care știe că nimic nu trebuie și totul e posibil.

Despre ce ai studiat?

În cadrul masterului în discuție, am avut peste douăzeci de module intensive de studiu, de la cost management, supply chain, omnichannel retail și reglementări în industrie, până la chimie analitică, laborator pentru formulări de parfum și un curs fabulos de materii prime, unde am avut drept profesor un parfumier consacrat.

Am urmat, de asemenea, cursuri de luxury marketing, marketing senzorial, marketing internațional, comunicare integrată, cercetări de piață, consumer insight, brand management, general management și product management, inclusiv eco-concepție și ambalare.

Continuarea articolului aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu