joi, 28 iunie 2018

Regimul Ohsawa, claritate și energie

Când m-am decis să urmez regimul Ohsawa, m-am lăsat condusă de intuiție. Motivația mea a fost limpezirea minții și un plus de energie. Am făcut-o pentru a mă reseta metabolic și a liniști apele întunecate din adâncurile ființei mele.

Este o dietă spartană, bazată pe patru cereale neutre din punct de vedere a Ph-ului: grâu, orez, mei, hrișcă. Pot fi gătite sub orice formă (supe, paste, budinci, lipii, turte, pâini) cu apă, sare și foc. Și pot fi mâncate în orice cantități.

Aceste cereale au suficiente fibre și minerale pentru a asigura un minim necesar nutrițional, dar se digeră extrem de ușor, fără efort din partea organismului. În acest fel, corpul primește un răgaz pentru a vindeca eventuale dezechilibre și în cele din urmă a se recalibra și reechilibra.

Regimul Ohsawa a fost creat de Nyoichi Sakurazawa, fondatorul macrobioticii (care înseamnă viață lungă) și este un regim alimentar zen buddhist bazat pe principiile yin yang.


Ziua 1
A trecut repede, am mâncat un terci de hrișcă dimineața, o supă de hrișcă cu lipii și paste de orez, și un terci combinat seara. Mi-a fost oarecum foame toată ziua dar a fost o senzație controlabilă. Am băut multă apă și am dormit foarte bine.

Ziua 2
M-a durut capul până spre seară probabil din cauza lipsei cafelei. Am mâncat cam aceleași feluri de mâncare doar ca lipia a fost înlocuită de niște pâinici de făină integrală. Am gătit pop-grâu, adică grâu hidratat copt in tigaie cu sare grunjoasă până când începe să sară, și niște biscuiți din faină de grâu spelta și hrișcă macinate. Ambele mi-au ținut de foame și mai ales mi-au satisfăcut pofta de a ronțăi ceva crocant.

Ziua 3
Greu. Dincolo de lipsa gustului și a opțiunilor, regimul s-a suprapus peste perioada aceea din lună când nu ai chef decât de ciocolată și un film bun. Peste durerea de cap, am avut o durere intensă de bazin care cobora pe fețele ambelor coapse până la genunchi. M-a durut atât de tare încât am luat un nurofen ca să pot dormi. Epuizată de durere, am dormit tun.

Ziua 4
M-am trezit fără nici o durere dar m-am simțit vulnerabilă la amintirea suferinței din ajun. Mă hotărâsem chiar să opresc regimul și să îl înlocuiesc cu un abonament raw vegan. M-am răzgândit doar la gândul că asta e oricând o opțiune. Am mâncat prânzul cu poftă, mai puțin supa de orez. Am sărit peste cină și mi-am preparat în schimb niste biscuiți din faină de mei și hrișcă cu condiment de grâu copt în sare. Au ieși puțin amare, dar crocante și gustoase. M-am culcat devreme, pe la zece.

Ziua 5
M-am trezit la 5:30 și am băut două pahare de apă. Ploua pașnic și am simțit să mă bag înapoi în patul cald cu miros de lavandă. Am remarcat că simt toate mirosurile mai puternic. Am dormit până la 8:30 și m-am trezit foarte zen, cu multă energie și chef de ieșit în ploaie. Nu îmi mai este foame dar continuă să mă doară capul și mijlocul pe rând sau deodată. La cină am realizat că am trecut de jumătatea programului și asta m-a înveselit puțin.

Ziua 6
Cea mai bună zi de până acum. Am alergat aproape 19km pe forestier pe o vreme superbă, fără nici o durere. Am alergat constant, bucuroasă până la ultimul km de urcare, după pod. Apoi cu pauze de mers rapid și din nou alergare pe toată coborârea. A început să mă doară capul vag după prânz. Nu îmi mai este foame dar mă străduiesc să mănânc suficient. Sunt fericită că mă simt mai bine și că mai sunt doar patru zile.

Ziua 7
Am dormit aproape zece ore și m-am trezit zâmbind. E ultima săptamână înainte de vacanță și am o energie foarte bună. Pastele de orez de la micul dejun mi s-au părut chiar gustoase. Am făcut niște biscuiți din grâu spelta si mei - absolut delicioși. E încă răcoare și soare și Piatra Craiului e tot acolo.

Ziua 8
Încep să mă simt eterică, fără formă, mai ușoară și foarte zen. Am dormit bine, m-am trezit bine. Nu îmi e foame și în general am o stare de liniște, de lipsă de griji. Seara am alergat 7km prin oraș. M-am culcat puțin după miezul nopții.

Ziua 9
Și m-am trezit zâmbind, odihnită la 5:30 pe o ploaie rece și grea. Îmi plac ploaia și frigul, mai ales în afara mea, dar îmi accept și furtunile interioare. Astăzi nu a mai fost despre mâncare, ci despre starea de pace, de înțelegere și uniune cu viața.

Când am ieșit la prânz, am uitat mâncarea pentru ultima zi în restaunrant și nu m-am întors după ea. M-am hotărât să gătesc biscuiți de grâu spelta cu mei, paste din faină integrală, orez fiert în apa în care am fiert pastele și budincă de hrișcă cu mei.

biscuiți din grâu cu mei

Ziua 10
Plouă într-una și am mâinile și picioarele înghețate. Dar energia e la cote maxime și zâmbetul până la urechi. Mâine dimineață papilele mele vor fi în extaz.

În loc de concluzie
Sunt foarte fericită cu experiența asta pentru că mi-a eliberat mintea de griji, de stres, de câteva dependețe și de dubii. Toate senzațiile sunt mult mai intense: mirosurile, culorile, atingerile, tot. 

Cele zece zile se încheie în seara asta cu lună plină. Luna plină înseamnă o temă încheiată iar aceasta a fost cu siguranță o învățătură completă, însușită cu toată stăruința. Îmi propun să urmez acest regim de două ori pe an, în aprilie și octombrie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu