miercuri, 14 februarie 2024

După douăzeci de ani

La un moment dat am enumerat câte un motiv de recunoștință pentru fiecare an pe care i-am petrecut împreună. Acum adaug șase, pentru anii nebuni în care am ars manuscrisul și am începutul o poveste nouă, într-o limbă străină.

15. Te iubesc pentru că în fortăreața relației noastre pot să îmi hrănesc, dresez și îmbrățișez dragonii.

16. De câte ori mă îndepărtez de reperul care mi-a devenit dragostea noastră, mă întorc tot mai convinsă că întâlnirea dintre noi s-a mai întâmplat și se va mai repeta. Îți mulțumesc că m-ai recunoscut și că existăm simultan, în același sistem de coordonate.

17. Sunt idealistă, naivă, întortocheată și instabilă. Iubesc ideea de dragoste mai mult decât recipienții accesoriului. Pe tine, iubesc să te iubesc pentru responsabilitatea cu care ne putem împărtăși adevărurile întunecate, crude și imperfecte. 

18. Te iubesc pentru că nu fugi de tine, de mine, de emoții, de gânduri și de realitate. Mie încă nu îmi iese dar este important să cred și să văd că este posibil.

19. Deși n-am avut lună de miere și nu suntem fizic împreună anul acesta, ți-am făcut loc în Orion - constelația în care îmi țin dintotdeauna credința că există far în întuneric.

20. Cel mai mult te iubesc pentru că nu îți este frică să mă iubești.



Sunt recunoscătoare că am iubit mult înainte să te fi întâlnit, de fiecare dată definitiv și dramatic, cu toate și cu totul, ca și când de asta depindeau planeta, galaxia și universul. Cred că iubirea exersată îndeajuns este un proces de învățare în care înțelegi în cele din urmă că dragostea autentică vindecă tot și nu doare nimic. Dintre toate motivele pentru care te iubesc, am ales:

1. Râdem mult împreună și ăsta a fost primul gând devenit principiu comun: să fim împreună cât timp râdem mai mult decât plângem. Râdem de mine, de tine, de absurd și de mințile noastre întortocheate și împletite.

2. Al doilea gând a fost eroic. Pardon, erotic :) Există amor ludic și instinctual, cu surpriză și familiaritate deopotrivă, cu anticipație și simțurile încordate și există zenul boem ca o pătură moale sub care te cuibărești după amor.

3. Apoi a fost mintea ta în cotloanele căreia sunt diamante și întunecimi. Te iubesc pentru dimensiunea ideilor pe care le susții, sprijini și provoci. Nu te plictisești niciodată deși adesea nu suntem de acord.

4. Te iubesc pentru că anii împreună au fost cei mai buni din viața mea: am reabilitat copilăria și adolescența, am scris, am pictat, am schiat, am alergat, am citit, am călătorit, am construit, am iubit, am gândit și m-am răzgândit fără pauză.

5. Te iubesc pentru că ești un tată bun, generos, prezent și răbdător. Iar asta nu aveam de unde să știu și face parte din procesul meu de descoperire și gratitudine. 

6. Învăț zilnic să fiu fericită și pentru asta trec prin toate stările: dor și frustrare, empatie și încredere, tăceri și introspecții abisale.

7. Am găsit echilibrul și îl cultiv fără efort. Dragostea noastră este sănătoasă, crescătoare, asumată, egală, fără dubii, orgolii și jocuri de putere nesăbuite și asta îmi dă și îmi lasă energie să visez, să planific și să construiesc mult.

8. Te iubesc pentru că am creat două vieți cu ochi albaștri care sunt expresia fizică a imensei noastre iubiri imateriale. Te iubesc pentru că văd în copii lumile noastre interacționând permanent, cu artificii și începuturi, cu erori și sublim, cu mirare și continuum.

9. Pentru mine, ești frumos și fragil ca orice îndrăgostit. Mă bucur să fiu în mijlocul lumii tale și să împărtășim experiența umană. Uneori, când mintea mea o ia razna, mă gândesc că suntem oameni de Lego care au ajuns la un nivel de conștiință la care ne alegem o experiență umană dureros de frumoasă (cam ca un cub mic, perfect ascuțit, înfipt în călcâi). Da, știu, dar nu m-am putut abține! :)

10. Te iubesc pentru toate scrisorile și toate cuvintele pe care mi le trimiți când ești fizic departe. Pentru că în fiecare paisprezece din fiecare lună, primesc trandafiri și ciocolată. Te iubesc pentru masajul degetelor mici dezghețate din clăpari sau pantofi înalți.

11. Mă asculți și mă auzi, ești sincer și faci efortul de a mă înţelege chiar şi atunci când nici eu nu ştiu ce vreau.

12. Te iubesc pentru că dragostea ta mă face (să cred că sunt) mai bună și mai frumoasă, mai deșteaptă și mai înaltă :)

13. Te iubesc pentru că ești întreg și integru, pentru că am încredere în tine și pentru că încrederea ta în mine mă face puternică și curajoasă.

14. Mă simt iubită cu toate imperfecțiunile și capriciile. Uneori sunt nesigură, vulnerabilă, ridicolă și dificilă, dar nu simt nicio presiune să fiu sau să par altfel. Mă simt în deplină siguranță în preajma ta și asta mă ajută să mă accept și eu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu