marți, 8 iulie 2014

Clavicula la om

A trecut si noaptea de Sanziene si luna noua prin Rac si ziua Americii. Mi-a mai murit un unchi. Imprevizibil, dar de asteptat, ca toate sinuciderile lente. Era foarte sensibil, alcoolic si tanar. Acum nu mai e nimic. Happy belated birthday, America!

Intr-una din noptile diluviene de la mare, mezinul a cazut din pat. A plans, i-a trecut, si-a vazut de treaba lui - [insert puzzle, scoici, Disney movies]. Cateva zile mai tarziu, am surprins o grimasa la schimbat tricoul, ca si cand il durea mana, din umar. Altfel vesel, voios, ferice, se juca cu ambele maini, ridica ambele maini. Ca prin ceata, mi-am amintit de propria-mi clavicula rupta, la o aterizare nereusita de pe barna din spatele blocului. Era 1978-1979 si toate voiam sa fim Nadia: la sol, la paralele, la sarituri, dar mai ales la barna. N-am spus nimanui o saptamana, apoi s-au prins ca ceva era fracturat ca prea mimam cumintenia de dupa durerile atroce. M-au dus tarziu la radiografie si m-au bandajat Dessault vreme de trei saptamani; astfel am devenit o vedeta locala in ciuda esecului de la aparatul ingrat. Mai neplacuta decat imobilizare bratului la 90 de grade, a fost rana cauzata de transpiratie, sub axila si la pliul cotului.

Precocele mi-a depasit performanta, fara a fi insa la fel de spectaculos. Dupa o dimineata aiuritoare si istovitoare prin sistemul de stat - ca ortopezii din spitalele private sunt in concedii - cu tot alaiul de interventii, atentii deschizatoare de drum si atitudini neprofesioniste (asta e motivul principal pentru care prefer sistemul paralel), am obtinut o radiografie, un diagnostic (fisura si luxatie) si o testoasa-ninja infasata in pansament. Sapte zile mai tarziu, bandajul e murdar in culorile Spiderman si pacientul jovial, in clara refacere.

Ce voiam de fapt sa comunic este ca daca suspectezi o fractura de clavicula la un os verde, in crestere, probabil ca asa este. Fractura, fisura si luxatia de clavicula sunt silentioase, durerea nu e acuta, copilul poate ridica mainile si le poate misca in toate directiile, nu pare nimic grav la prima vedere.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu