duminică, 31 decembrie 2017

17 gânduri bune la sfârșit de 2017

Au mai rămas câteva ore până când împachetăm anul ăsta, îl punem pe raftul cu ani folosiți și desfacem cu entuziasm cadoul cu anul curat și virgin, unde ne putem rescrie povestea. 2017 nu a fost un an comod, a fost un an de lecții intensive, din care ies mai bogată și mai centrată. Deși oscilez în continuare între exaltări colosale și tristeți apocaliptice, alunec tot mai ușor în locul cu pace și echilibru, iar armistițiile durează mai mult.

S-au întâmplat multe anul ăsta. Am înotat pe fundul mării și am schiat de foarte sus, de unde încep munții să curgă din cer. Am muncit mult cu mine. Am plâns și am râs mult. Am alergat prin păduri și pe nisip, dar n-am mai fugit de mine. Am făcut terapie și am găsit curajul de a umbla în gunoi, de a-l sorta și de a arunca ce era stricat. Am reparat restul. Am început să scriu o carte fără sfârșit. Am pierdut o cartelă de schi, un ceas și un inel. Am scris scrisori și poezii, cu litere rotunde, frumos caligrafiate, am pictat și am visat. Am iubit și am iertat, am iubit iar. Am găsit în fiecare zi motive de recunoștință.

De dragul simetriei, am găsit șaptesprezece lucruri pe care le-am învățat sau înțeles mai bine:

1. Dragostea de orice și pentru oricine începe cu iubirea de sine. Poți iubi cu adevărat abia după ce te ierți, te accepți și te iubești deplin. Altfel este doar un sentiment toxic, dependență, o nevoie nesănătoasă de validare. Alternativ, nu poți salva sau ferici pe nimeni care nu este deja întreg și mulțumit cu el însuși.

2. Există un ritm firesc al vieții și există un ritm al fiecăruia. Cu cât avem mai multă încredere în viață, în fluxul și în ritmul ei, cu atât viața este mai simplă și frumoasă pentru noi. Când ne impotrivim ritmului ei natural, viața devine dificilă. Sunt flexibilă și viața curge prin mine fără efort.

3. Întâmplările au importanța pe care le-o acorzi. Orice eveniment este interpretabil și gândul pe care i-l atașezi, e doar un gând. Gândurile sunt maleabile, schimbabile. Îți poți alege gândurile, le poți înlocui pe cele negative cu gânduri neutre sau gânduri bune. Gândurile sunt infinite, opțiunile nelimitate. Gândurile sunt prietenoase. Eu am ales armonia, echilibrul și liniștea.

4. Ne naștem compleți, perfecți, plini de încredere și iubire. Dacă nu mai suntem așa, este pentru că ceva sau cineva ne-a învățat altfel la un moment dat dar ne putem elibera de etichete și constrângeri, așa cum ne putem elibera de orice gând neplăcut.

5. Viața este o oglindă. Fiecare persoană reflectă o parte din noi. Cei pe care îi apreciem reflectă aspecte pe care le iubim la noi în vreme ce cei pe care îi detestăm reflectă aspecte mai puțin plăcute, a căror vindecare ne ajută să devenim mai buni. Toate experiențele sunt o oportunitate de creștere, schimbare și vindecare.

6. Libertatea este un drept fundamental. Nimeni și nimic nu poate gândi pentru noi dacă noi nu permitem asta. În mintea noastră suntem deplin liberi. Eu sunt liberă să gândesc și astfel să creez absolut tot ce vreau.

7. Fiecare problemă are cel puțin o soluție. Atunci când mintea este liniștită, intuiția alege soluția cea mai simplă, cea mai firească.

8. Sunt fericită cu vârsta mea. Am înțeles că nu este despre vârstă ci despre momentul prezent. Știu că sunt aici să trăiesc toate etapele vieții și că toate etapele sunt frumoase. Sunt fericită unde sunt acum și aștept cu nerăbdare fiecare zi. Am vârsta perfectă.

9. Trecutul s-a consumat. A retrăi ceva din trecut înseamnă să consumi din timpul prezent, să ratezi momentul de față, singurul care contează și care poate fi salvat. M-am hotărât să trăiesc în prezent. Viitorul este în acord cu gândurile din prezent.

10. Oamenii apar în viața noastră la momentul potrivit, rămân atât cât este necesar iar când nu mai au nimic de împărtășit pleacă. Am învățat să îi eliberez cu bucurie și să îmi continui propria poveste.

11. Capacitatea mea de învățare este în continuă expansiune, pentru a avea o perspectiva mai largă și mai plină de compasiune asupra vieții. Sunt prezentă, conștientă, trează. Conștientizarea îmi dă puterea de a fi responsabilă.

12. Îmi iubesc copilul interior. Copilul din mine știe să se joace, să iubească și să fie uimit. Copilul interior este cel mai scurt drum către inima mea.

13. Îmi iubesc familia. Am o familie armonioasă și plină de bucurie care comunică cu ușurință și transparență. Copiii mei sunt sănătoși și în siguranță, în prezența sau în lipsa mea, întotdeauna. Asta m-a eliberat de sentimentul de vinovăție, ori de câte ori nu eram în preajma lor.

14. Am învățat să iau decizii chiar și atunci când nu înțeleg toate consecințele lor. Asta înseamnă că am acceptat că pot greși, că sunt în siguranță și atunci când sunt imperfectă. Dacă nu iau o decizie bună, sunt pregătită să iau altă decizie.

15. Îmi place să alerg, să înot și să schiez. Mă aștept să trăiesc o viață lungă și mișcarea mă menține în formă ca să mă pot bucura de fiecare zi.

16. Curajul nu este lipsa fricii ci înțelegerea și depășirea ei.

17. Sunt recunoscătoare pentru tot ce mă înconjoară. Îmi place de mine, fără vanitate sau mândrie. Cred că am tot, pot tot și sunt tot.

moving up

Pentru 2018 nu am așteptări. Îmi doresc să am pasiune și entuziasm, creativitate și energie, deschidere și determinare pentru tot ce mă așteaptă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu