sâmbătă, 8 decembrie 2018

Schi

La jumătatea drumului, orașul stă încremenit în stânga sub nori străvezii ca rotocoalele de fum de țigară. Pădurea e uscată, aproape transparentă. Printre trunchiurile verticale de fag se vede pământul acoperit cu frunze și puțină zăpadă. Jos miroase a frig și mucegai, sus este cald și soare - un caz clasic de inversiune termică.

Prima coborâre e crispată, aproape emoționantă. Schiurile au talpa oglindă și canturile brici. Mi-e frică să mă bucur și din conflictul ăsta se nasc dubii și îndoieli și stângăcii. Nu s-a schimbat de fapt nimic: sunt contractată, virez des și discontinuu. Mă strădui să respir și să zâmbesc. Pârtiile sunt perfecte, vremea asemenea. De jur imprejur sunt munți învăluiți în cețuri firave și nori buclați. Din când în când soarele le dezvăluie fotografic crestele alb strălucitoare, dar nu am timp și nici dispoziție să documentez și să împart bucuria asta de zi întinsă până în zare.

A doua coborâre a fost mai relaxată, a treia a fost pe un Lupului parcă mai abrupt, mai îngust și mai denivelat decât de obicei - stratul de zăpadă artificială de jumatate de metru nu e suficient să camufleze profilul natural al masivului. A patra tură a fost prea relaxată - am căzut pe plat după ce mi s-a agățat un schi în ceea ce credeam eu că e carv, a cincea și ultima a fost pe Ruia, cu un blocaj mental de oboseală și necoordonare.

A fost minunat și intens să îmi exersez echilibrul pe alb. La amiază am adormit râzând cu toată inima, alunecând pe pârtii imaginar-imaculate. M-am trezit când afară se întuneca, după un reset total.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu