joi, 27 septembrie 2018

Toamnă cu parfum de cimbrișor

Am răcit cobză. Se vede treaba că a început școala și între filele abecedarului stau ascunși viruși altoiți pe care i-am îmbrățișat cu pasiunea unui învățăcel entuziast. Mă cam dor toate, mă gâdilă nasul până strănut, mă mănâncă urechile, mă doare gâtul și am ochii mici și roz - o fantezie mai veche împlinită neașteptat de ușor.

Mă resemnez la gândul că ăsta e un motiv bun să inaugurez sticluța de Stroh pentru că imediat vin schiurile noi și n-o să știu cu ce se mănâncă, pardon degustă!

Acum câteva luni o vrăjitoare deghizată în colegă de birou, mi-a împrumutat un tub ca de superglue pentru o julitură casnică. Când i l-am returnat la ea în iatacul cvasicorporatist  mirosea ba a prăjitură cu scorțișoară, ba a portocale și mentă, ba a busuioc. Deși nu sunt întotdeauna sociabilă, m-am împrietenit foarte repede și cu ea și cu uleiurile ei esențiale.

De altfel, în răstimpul trecut de la întâlnirea noastră providențială am colecționat o mulțime de sticluțe cu magie și am experimentat tot felul de stări de bine și foarte bine, pe care m-am gândit să le documentez aici.

  • Am folosit Frankincense pentru masajul unui lipom de mărimea unui bob de mazăre pe coapsă. Lipomul vechi de câțiva ani s-a dizolvat după câteva săptămâni 
  • ZenGest aplicat pe burtica adulților sau copiilor pentru orice neplăceri legate de tranzit și pe frunte pentru decongestionare (pe asta cu fruntea o știu tot de la vrăjitoare, eu nu m-aș fi gândit la asta, dar esențial (sic!) este că funcționează. 
  • M-am dat cu Oregano pentru onicomicoză, alternativ cu Kitonail. După multe luni de tratament, unghia compromisă de umezeală și  de alergarile la vale și-a revenit accelerat de când folosesc roller-ul cu ulei nediluat. Oregano este pentru infecții bacteriene, fungice și virale  și se aplică pe talpă pentru că e extrem de puternic și arde pielea mai subțire. 
  • CorrectX sau batonul de superglue, este un amestec de uleiuri esențiale și ulei purtător care le potențează, cu efecte miraculoase pentru răni, bube, herpes, zgârieturi sau zgaibe copilărești. 
  • Lemon, Portocală Sălbatică, Grapefruit și Tangerine - dezinfectante și parfumante, dar mai ales super eficiente în orice produs de curățenie. Citricele scot pete oricât de vechi de pix, orice urmă de lipici - nu mi-a venit să cred că am înlăturat un adeziv cu care constructorii au lipit oglindă în baie, întins de câțiva ani pe faianța mozaic.
  • DeepBlue un amestec care mi-a salvat un alt deget de la picior, vânăt și umflat, greu încercat pe un contra atac la fotbal desculț pe plajă . Există și sub formă de unguent și l-am folosit la încălzirea de dinaintea semimaratonului și la descălzirea de după pentru atenuarea febrei musculare. 
  • Ah, și pentru răceala asta care ne-a cuprins pe toți, în varii stadii, am folosit OnGuard, un mix de uleiuri pentru imunitate și Cimbrișor pentru decongestionare și eliberarea mucilor. Copiii au reacționat foarte bine, revenindu-și complet în două trei zile. Eu încă mai sufăr dar recunosc că am preferat mai curând Stroh-ul și un masaj cu pietre fierbinți.

Pe măsură ce mai fac și alte vrăji, voi actualiza rețetele tămăduitoare testate. Mai multe despre uleiurile esențiale găsiți aici.

Un comentariu: