joi, 4 octombrie 2018

Despre noi, din zbor

Dorm cu ghemul ăsta de nervi și neputință căznită în stomac de câteva zile, săptămâni, luni. Vreau să mă trezesc și să fie frumos și simplu și e doar ură și hăituială. Nu am mai alergat de două săptămâni și poate nu o să mai alerg o vreme. Nu îmi găsesc nici timp, nici motivație, stau și macini gânduri inutil. Între timp am primit o scrisoare de dragoste și mi-o transcriu pentru coerența și amarul din ea.

București, OTP. La 4:20 aeroportul e tot o forfotă. Agitație pentru zborurile dimineții de la 6-8 cu oameni care fie merg prin Europa fie mai departe. Cum e marți dimineață nu prea sunt mulți cu city-break iar în octombrie nu prea mai putem vorbi de vacanțe. Așa că în afară de pensionarii străini care se întorc acasă după ce și-au lămurit întrebările ce i-au adus prin partea asta a lumii, românii noștri călători sunt toți cu ceva treabă la drum.

Aeroport mic, bude mai mult sau mai puțin igienice și oameni buluc. Mă întreb cum arăta aeroportul asta înainte de '89? Oare cum ar arăta după vreun Roexit, când fără viză nici în Bulgaria nu am putea călători, ce să mai vorbești de mers în Thassos. Că tot veni vorba de Thassos, care umblă vorba că este 'ținută' 80% de români, oare ei ce părere au despre Roexit?

Prima escală Frankfurt. Eram atât de adormit că nici nu prea țin minte aeroportul. Am mai fost prin el, are un Hilton frumos desenat. Iar aeroportul este i-m-e-n-s. O mașinărie de aspirat montată pe un tractor se asigură că nu e nici praf nici gunoi pe pistă. În pofida grevei cu care am fost avertizați totul merge strună, aeroportul e curat, funcțional și aerisit - și bine-nțeles gresia și faianța montate impecabil la bude. Următoarea haltă - Lyon. Nemții îi invidiază pe francezi pentru artă și cultură, dar nu pentru curățenie. Probabil numai ca să ii enerveze pe nemți francezii nu prea își curată aeroportul - mizerie pe pistă. Aeroport micuț, deși cred că mai mare decât OTP - de altfel nu e greu. Imediat îmi fuge gândul la Brașov și la aeroportul care mai înghite niște bani de infrastructură că intrăm în ciclul electoral al poveștilor cu actori ca aeroportul, spitalul ăla teritorial, sala polivalentă, stadionul, etc. 

La Frankfurt m-am întâlnit cu Peter von nu-știu-cum, sales guy din Frankfurt care nu-și ascunde dorința de a vedea greva materializandu-se. Not today. Sar peste execuția din ședința de marți și mă urc într-un tren care din două opriri ajungela aeroport. 

Direcția Amsterdam, Schiphol care rămâne cel mai bun aeroport de tranzit. A fost conceput bine, extins bine și este unul din factorii de succes ai KLM. În plus are și cei mai obraznici crainici cu 'mr. x you are delaying the flight'. Iar lumea ce însuflețește aeroportul e oglinda LOR așa cum lumea din OTP e oglinda noastră. La Schiphol era plin de băieți și fete confuze care prin OTP ar fi stârnit emoții negative prin abaterea lor de la tradiție. Cred că sunt cei mai diverși ca rase și ca apucături din toată Europa. Și sunt faini așa cum sunt, aroganți și plini de viață. Au transformat tradiția de exploratori pe mări și oceane în tradiția de zburători făcând ca țărișoara lor să aibe una din cele mai competitive linii aeriene. De doi ani nu am mai zburat cu ei și s-au schimbat multe și prin aeroport și - cel mai important - la aeronava pentru Houston. Au schimbat Boeingul 777 învechit cu un Airbus nou cu multe detalii care fac să treacă un picuț mai ușor cele 10 ore de zbor: un pic mai mult loc la picioare, un sistem de entertainment mai modern. 

Și uite așa ajung din nou la Houston unde toate sunt cum le știam. Căldură mare, aeroport nu atât frumos cât funcțional, oameni nu neapărat primitori dar cumsecade, mașină de închiriat și drumul pe autostradă pe care îl știu pe dinafară. Pe toate astea le pun față în față cu veorica și dragnea și roexit. E o comparație lipsită de substanță, făcută nu din dorința de a cântări avantaje și dezavantaje ci din simple constatări punctuale (uite cum e la ei că iar văd, la OTP de ce de 7 ani de când zbor buda de la 'intrarea' în țară e la fel de insalubră?). Este o comparație de cetățean frustrat că binele îl așteaptă în alte cetățenii, acasă la el nemaifiind suportat.

Îmi cade jetlegul pe pleoape, ceasul îmi spune că e 4:43 în Ro, iar eu mai trebuie să fac slide-uri că mâine și vineri am părți în trei prezentări. Așa că te sărut de bună dimineață cu mult drag.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu